TORNVED LOKALHISTORISKE FORENING.

Foreningen blev stiftet i 1985, med det formål at fremme interessen for og kendskabet til lokalhistorien i de sognekommuner, der pr. 1. april 1970 indgik i Tornved Kommune, dvs.
Jyderup, Holmstrup, Skamstrup-Frydendal, Mørkøv og Stigs Bjergby sognekommuner.
Det kan bl.a. ske ved oprettelsen af museum eller lignende aktiviteter, afholdelse af møder,
arrangementer, studiekredse, foredrag, udstillinger, indsamling af lokalhistorisk stof,
udarbejdelse af oplysnings- og undervisningsmateriale,
udgivelse af medlemsblad og samarbejde med og støtte til Holbæk Arkiverne/Jyderup
samt foreninger, organisationer m.v., der arbejder med tilsvarende og/eller beslægtede emner.
Foreningens arbejde ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer
Foreningen arangerer ture og rundvisninger forskellige spændende steder,
samt foredrag af historisk karakter,
Programmet kan fås på Jyderup Bibliotek, ligesom det vil være fremlagt på ældrecentrene.
Støt Tornved Lokalhistoriske Forening i arbejdet med at fremme interessen for og kendskabet til lokalhistorien i det, der engang var Tornved Kommune.
Det sker bedst ved at indmelde sig i foreningen via et tilsendt indbetalingskort eller ved på reg. nr. 0518 konto 0000249111 at indbetale årskontingent på kr. 100,- og efterfølgende deltage i foreningens arrangementer.

Indmeldelse i foreningen kan også ske ved henvendelse hos Kassereren. eller ved henvendelse hos Formanden.

Husk også Lokalhistorisk Arkiv, Jyderup, tlf. 72 36 36 43,(c/o Jyderup Bibliotek, Skarridsøgade 37, 4450 Jyderup).Det er altid et besøg værd, hvis du har spørgsmål om historie og mennesker i de fem sognekommuner, som i 1970 indgik i Tornved Kommune – eller hvis du har materiale, du ønsker at bidrage med til arkivet.
Arkivet er åbent hver mandag kl. 14.00-17.00!

Kontingent Pt. Årligt : 100 kr. -Par 150 kr.

Bemærk: hvis andet ikke fremgår, serverer foreningen kaffe/te og kage ved de enkelte arrangementer.